Gmina Sulechów o Dniu bez Samochodu
---------- Wiadomość przekazana ----------
Od: Marek Maćkowiak <pr na serw. sulechow.pl>
Data: poniedziałek, 30 września 2019
Temat: Pytanie DBS
Do: Adam.Fularz na wieczorna.pl
Dzień dobry
W imieniu p. Burmistrza Sulechowa pragnę poinformować, że UM popiera taką akcję. Służ temu budowane przez Gminę Sulechów ścieżki rowerowe w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych z RPO Lubuskie 2020. W założeniu realizacji wniosków o dofinansowanie jakie gmina złożyła i obecnie realizuje inwestycje, jest popieranie aktywnego zdrowego trybu życia (tj. dnia bez samochodu) i poruszania się przez mieszkańców gminy rowerami (np. jadąc do pracy, rekreacyjnie, turystycznie). Szerszą kampanie UM podejmie pod koniec roku po zakończeniu realizowanych inwestycji.
Pozdrawiam
Marek Maćkowiak
Inspektor
Wydział Pozyskiwania Środków Unijnych i Promocji Gminy
Urząd Miejski Sulechów
tel. (..)
Gmina Sulechów, Plac Ratuszowy 6, 66-100 Sulechów
(..)
From: Sekretariat UM Sulechów [mailto:um@sulechow.pl]
Sent: Monday, September 23, 2019 10:36 AM
To: pr@sulechow.pl
Subject: FW: Pytanie DBS
Sent: Friday, September 20, 2019 10:45 AM
To: um
Subject: Pytanie DBS
W wielu krajach świata obchodzi się dzień bez samochodu. Czy UM coś planuje z tej okazji i czy ma coś do przekazania mediom z tego powodu?
Pozdrawiam
--
--
______________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz na wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz