Szanowni Państwo
Domagam się w ciągu trzech dni roboczych zapewnienia dojazdu do m. Cigacicie. Z Państwa winy i zaniedbań nieczynny jest most. Redakcja odkryła w nim dziurę do rzeki, w którą mógł ktoś wpaść. Redakcja wniosła do nadzoru budowlanego o zamknięcie mostu. To nie znaczy że nie są Państwo zobowiązani prawnie na podstawie kpk i kpa do zapewnienia transportu zastępczego. Aby łatwiej zrozumieli Państwo poprzednie zdanie z podwójnym zaprzeczeniem- dodam że na podstawie kpk Państwa obowiązkiem jest zapewnienie komunikacji na czas wyłączenia z użycia nieczynnego mostu.
Wzywam do zapewnienia transportu zastępczego:
a) rejsu łodzią galarem przez rzekę na druga stronę mostu nieczynnego
b) kolei turystycznej do portu
c) kursy autobusu w weekendy
W piątek udałem się na festiwal do m. Cigacicie po czym musiałbym czekać aż do poniedziałku by wrócić, z uwagi na brak jakichkolwiek połączeń w weekendy. W miasteczku tym utknęli turyści z Niemiec którzy nie mogli wyjechać bo nie kursują autobusy. Musiał ich ktoś odwieźć. Mi się skończyły pieniądze i nie miałem jak dotrzeć do bankomatu. W wiosce w ogóle nie chciano przyjmować większych nominałów w ciągu weekendu (z braku reszty) przez co wiele osób miało problem z kupnem czegokolwiek.
Zauważyłem że UM Zielona Góra nie finansuje komunikacji zastępczej od ponad roku mimo wezwań przedsądowych. UMWL przesłał redakcji kwotę kosztu połączenia wekendowego koleją do portu w m. Cigacice. Wzywam do realizacji tych usług w terminie 3 dni od dnia dzisiejszego, w związku z brakiem jakiejkolwiek oferty połączeń w dni wolne.
Źądam w ciągu trzech dni roboczych zapewnienia dojazdu tr. zbiorowym na trasie do m. Cigacice w weekendy, od strony miasta Zielona Góra. Proponuję że po upływie trzech dni roboczych wniosę do sądu o wykonanie postanowienia zabezpieczającego przy czym środki na owe połączenie tr. zbiorowego na koncie UMWL zająłby komornik z uwagi na pogłoski o utracie płynności przez UMWL.
Proponuję też że doszłoby do zmian w zarządzie województwa- decyzję podjąłby sąd z uwagi na rzekomo ostatnie miejsce województwa w rankingu dostępności oferty transportu zbiorowego. W trakcie weekendu opowiadano mi jakoby woj. lubuskie było ostatnie w kraju jeśli chodzi o ofertę tr. zbiorowego.
Proponuję pożegnanie zarządu Woj. Lubuskiego. Wezwę by sąd zakazał zarządowi Woj,. Lubuskiego dalszego sprawowania mandatu. Usługi publiczne w rodzaju obsługi transportem zbiorowym nie są już dostarczane, zaś WL utraciło rzekomo płynność fianansową. Sądzę że zarząd WL ma ograniczony kontakt z rzeczywistością gospodarki regionu- a stan transportu zbiorowego jak i liczba użytkowników poniżej poziomu notowanego w Afryce Płn. w regionie woj. lubuskie jest tego smutnym dowodem.
Pozdrawiam serdecznie
Adam Fularz
wydawca prasowu
---------- Forwarded message ---------
Od:
Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>Date: czw., 3 paź 2019 o 23:22
Subject: Petycja o naprawę linii kolei turystycznej Sulechów- Cigacice port: akcja portalu Riviera Zielonogórska
To: <kancelaria.ogolna na serw.
lubuskie.pl>
Do Zarządu Województwa Lubuskiego
Zwracam się z petycją o przeprowadzenie naprawy linii kolejowej Sulechów- Cigacice port. Przy bosmanacie uruchomionoby przystanek końcowy dla szynobusu turystycznego i naprawionoby końcowy fragment torowiska. Odkopanoby przejazd kolejowy w Górkach Małych. Oczyszczonoby torowisko.
Prowadzę wydawnictwo i słucham narzekań na nieczynne torowisko do portu rzecznego. Wiele osób stara się by w porcie działo się wiele imprez i festiwali zaś z uwagi na stan "starego" mostu autobusy nie kursują- chyba że ktośby jechał z przesiadkami. Państwa zadaniem jest utrzymanie sieci kolejowej w regionie. Linia do Cigacic Port została porzucona. Wymaga ona naprawy. Zadaniem UMWL jest umożliwienie podróży transportu zbiorowego w regionie.
Domagamy się umożliwienia zorganizowania takich połączeń kolejowych dla turystów kierujących się do portu rzecznego. Są one często organizowane komercyjnie - np. do Cigacic Port pociągi oferował "Turkol". Obecnie nie jest to możliwe. Żądamy natychmiastowej naprawy torowiska i terenu stacji- przystanku kolejowego przy bosmanacie i kozłach oporowych obu torów kolei w porcie.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Załacznik- korespondencja
Od:
Wojciech Majdański <w.majdanski na serw.
lubuskie.pl>
Data: środa, 26 czerwca 2019
Temat: Linia kolei Sulechów- Cigacice port: pytanie portalu Riviera Zielonogórska
Do:
adam.fularz na s./ wieczorna.plSzanowny Panie,
W załączniku przesyłam odpowiedź na wiadomość e-mail z dnia 24.06.2019 r.
Z poważaniem,
Wojciech Majdański
Główny specjalista
Stanowisko ds. kolejnictwa
Departament Infrastruktury i Komunikacji
Wydział Transportu
w.majdanski@lubuskie.pl tel. +48 68 45 65 447
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
![]()
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015 oraz ISO 27001:2013
Pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz tego e-maila
Please consider the environment before printing this e-mail
Do UMWL
Temat: Linia kolei Sulechów- Cigacice port: pytanie
Riviera Zielonogórska to pomysł na reaktywację rzeki i portu dla miasta Zielona Góra. Proponujemy aby UMWL uruchomił sezonowe kursy kolei turystycznej do bocznicy kończącej się za budynkiem bosmanatu w Cigacicach. Zdjęcia torowiska dołączam.
dla proponowanego połączenia sezonowego mam pytania : 1. czy jest możliwe uruchomienie połączeń (po odkopaniu zasypanego przejazdu na drodze szutrowej w Górkach Małych) i jak wygląda z możliwym wprowadzeniem połączeń przy obecnej przepustowości odcinka Sulechów- Ziel. Góra :
opis:
dokonanie reaktywacji istniejącej linii kolei turystycznej (czyli linii szynobusu spalinowego) kursującej z Zielonej Góry do Cigacice-Port przez Sulechów- o nazwie "Zielonogórska Kolej Odrzańska" i kursującej w weekendy w czerwcu, lipcu i sierpniu. W centrum wsi Cigacicie, przy nabrzeżu portowym, powstałby przystanek kolejowy o proponowanej nazwie "Port miejski Zielona Góra- Cigacice" przy czym obecny właściciel musiałby udostępnić (wynająć) teren. Czy UMWL przeznaczy środki na sfinansowanie kursowania pociągu turystycznego- szynobusu, w weekendy np. 4-6 razy dziennie. Jakie będą koszty?
Co nam odpowiediano:
Panie Redaktorze,
pytania na temat możliwości uruchomienia połączeń na danej trasie należy kierować do Organizatora w danym województwie, czyli w tym przypadku do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego lub do jednostki samorządu terytorialnego, która byłaby zainteresowana finansowaniem i uruchomieniem pociągów.
Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf --
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Komentarze
Prześlij komentarz