Wniosek w sprawie odbudowy linii kolejowej nr 384 Sulechów-Świebodzin

do UMWL
do UM Swiebodzin

Na terenie woj. lubuskiego liczba podróżnych koleją w przeliczeniu na liczbę mieszkańców jest poniżej części krajów Afryki Północnej. Powód to także demontaż torowisk. 

Wnoszę o zgłoszenie odbudowy linii kolejowej Zielona Góra- Swiebodzin do programu Kolej Plus, do którego obecnie trwa nabór. Linię odbudowanoby na odcinku z Sulechowa do Swiebodzina ze środków rządowych przy niewielkim wkładzie samorządu. Załączam stanowisko gminy Sulechów.

Z wyrazami szacunku,
Adam Fularz, wydawca, Sulechowska.pl

Załącznik: Stanowisko gminy Sulechów w sprawie odbudowy linii kolejowej nr 384 Sulechów-Świebodzin

Stanowisko gminy

Redakcja otrzymała stanowisko gminy:

Dzień Dobry!

 

Odpowiadając na Pana zapytanie z dnia 18 lipca 2019 r. informuję, że jest to bardzo dobra koncepcja zwłaszcza z uwagi na narastający ruch samochodowy i tworzące się z tego powodu coraz częściej korki na drogach lokalnych i ponadlokalnych.


Nie rozwiąże to oczywiście w całości problemu ale dla osób chcących skorzystać z takiego środka transportu znacznie ułatwi i przyspieszy podróżowanie.


Należy jednak zwrócić uwagę na ogromne koszty, liczone zapewne w wielu milionach złotych, związane z przywróceniem linii do stanu użytkowności, zakupu taboru, zatrudnieniu obsługi oraz późniejszego utrzymania całości infrastruktury.


Sugerujemy aby tak ogromne pieniądze zostały przeznaczone na budowę np. przeprawy mostowej nad rzeką Odrą lub, co byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem, przekazanie na potrzeby lokalnych inwestycji, o których pomysłodawcy programu Kolej – Plus często nie mają wiedzy.

 

pozdrawiam

 

Damian Stachowiak
Kierownik Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Obrotu Nieruchomościami
(..)
Gmina Sulechów
Plac Ratuszowy 6
66-100 Sulechów
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


Komentarze