Wezwanie przedsądowe- most w Cigacicach
Wezwanie przedsądowe
do Urząd Miasta Zielona Góra
Na podstawie aktualnego prawodawstwa- sprawca szkody powinien pokryć koszty jakie powoduje. Władze miasta szkodzą turystom udającym się z Zielonej Góry do Cigacic komunikacją zbiorową poprzez brak dbałości o most na rzece Odrze. Wzywam do naprawy szkody w terminie 14 dni poprzez utworzenie linii komunikacji autobusowej i sfinansowanie jej kursów.
Czy UM ZG nie powinien obsługiwać linii autobusowej do pętli autobusowej "Cigacicie Most" we wjeździe na most w Cigacicach? Powód: z winy UM Zielona Góra most nie służy kom. zbiorowej. To wina władz miejskich. Obecnie dojazd do Cigacic jest niemożliwy bez samochodu osobowego. Intensywny ruch na drodze uniemożliwia inną formę transportu.
Czy UM Zielona Góra uruchomi na swój koszt połączenia autobusowe w tej relacji- to jest Zielona Góra- pętla przed wjazdem na most w Cigacicach, od strony miejscowości Leśna Góra, czy też sprawę mam skierować do właściwego sądu?
Pozdrawiam
pon., 24 cze 2019 o 11:25 Maria Pięta <M.Pieta@um.zielona-gora.pl> napisał(a):
Ma Pan rację, faktycznie mamy podpisane porozumienie z gminą Zabór i zgodnie z tym porozumieniem obsługujemy dwie miejscowości Przytok i Droszków.
Podane w liście poniżej informacje nie są prawdziwe- obsługiwane są linie komunikacyjne do Przytoku i Droszkowa, poza teren UM Ziel. Góra.
Urząd Miejski ma także prawny obowiązek organizowania linii podmiejskich.
---------- Redakcja otrzymała---------
Od: Maria Pięta <M.Pieta na serw. um.zielona-gora.pl>
Date: pon., 24 cze 2019 o 08:01
Subject: Re: Pytanie o projekt "Port Zielona Góra"
To: Adam Fularz
Od: Maria Pięta <M.Pieta na serw. um.zielona-gora.pl>
Date: pon., 24 cze 2019 o 08:01
Subject: Re: Pytanie o projekt "Port Zielona Góra"
To: Adam Fularz
W Zielonej Górze transportem publicznym zajmuje się Miejski Zakład Komunikacji, który nie realizuje przejazdów poza Miasto.
Pytanie proszę kierować do Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Zielonej Górze.
Pozdrawiam
----- Original Message -----From: Adam FularzTo: Maria PiętaSent: Sunday, June 23, 2019 10:08 PMSubject: Re: Pytanie o projekt "Port Zielona Góra"prosze o odpowiedz. do Cigacic nie kursuje nawet jakikolwiek autobus.
pozdrawiam
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz