Linia kolei Sulechów- Cigacice port: pytanie portalu Riviera Zielonogórska

Redakcja informuje o złożeniu wniosku: 
Od: Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>
Data: niedziela, 23 czerwca 2019
Temat: Linia kolei Sulechów- Cigacice port: pytanie portalu Riviera Zielonogórska
Do: kancelaria.ogolna na serw  lubuskie.pl


Do UMWL
Temat: Linia kolei Sulechów- Cigacice port: pytanie

Riviera Zielonogórska to pomysł na reaktywację rzeki i portu dla miasta Zielona Góra. Proponujemy aby UMWL uruchomił sezonowe kursy kolei turystycznej do bocznicy kończącej się za budynkiem bosmanatu w Cigacicach. Zdjęcia torowiska dołączam.

dla proponowanego połączenia sezonowego mam pytania : 1. czy jest możliwe uruchomienie połączeń (po odkopaniu zasypanego przejazdu na drodze szutrowej w Górkach Małych) i jak wygląda z możliwym wprowadzeniem połączeń przy obecnej przepustowości odcinka Sulechów- Ziel. Góra :
opis:
dokonanie reaktywacji istniejącej linii kolei turystycznej (czyli linii szynobusu spalinowego) kursującej z Zielonej Góry do Cigacice-Port przez Sulechów- o nazwie "Zielonogórska Kolej Odrzańska" i kursującej w weekendy w czerwcu, lipcu i sierpniu. W centrum wsi Cigacicie, przy nabrzeżu portowym, powstałby przystanek kolejowy o proponowanej nazwie "Port miejski Zielona Góra- Cigacice" przy czym obecny właściciel musiałby udostępnić (wynająć) teren. 
Czy UMWL przeznaczy środki na sfinansowanie kursowania pociągu turystycznego- szynobusu, w weekendy np. 4-6 razy dziennie. Jakie będą koszty?

Co nam odpowiediano:

Panie Redaktorze,
pytania na temat możliwości uruchomienia połączeń na danej trasie należy kierować do Organizatora w danym województwie, czyli w tym przypadku do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego lub do jednostki samorządu terytorialnego, która byłaby zainteresowana finansowaniem i uruchomieniem pociągów.  

Pozdrawiam, 

Dominik Lebda
Rzecznik Prasowy

Przewozy Regionalne sp. z o.o.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk



--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Komentarze