Demontaż infrastruktury kolejowej - mijanki w Łęgowie i peronów czy wiat peronowych w Sulechowie – pytania i odpowiedzi

W odpowiedzi na zapytanie prasowe dotyczące likwidacji mijanki kolejowej w Łęgowie Sulechowskim oraz przebudowy stacji w Sulechowie, Departament Kolejnictwa Ministerstwa Infrastruktury przedstawił szczegółowe informacje na temat tych działań.

W Łęgowie, które od początku lat 90. funkcjonuje jako przystanek osobowy, miała miejsce likwidacja dodatkowych torów oraz rozjazdów jeszcze przed 2001 rokiem, kiedy to PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) przejęły zarządzanie infrastrukturą. Informacje od PKP PLK wskazują, że żadne prace rozbiórkowe na tej infrastrukturze nie były przeprowadzane przez spółkę po przejęciu zarządzania.

W latach 2010 – 2013 przeprowadzono modernizację linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk, co objęło m.in. przebudowę przystanku w Łęgowie Sulechowskim. W ramach tej inwestycji zbudowano nowy peron oraz przeprowadzono remont głównego toru zasadniczego, co miało na celu poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa.

Co do stacji w Sulechowie, modernizacja była częścią projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin", realizowanego od 2019 roku. Przebudowa stacji umożliwiła wybudowanie nowego peronu przystosowanego do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Likwidacja nieczynnych krawędzi peronowych była podyktowana brakiem ekonomicznego uzasadnienia dla ich utrzymania, biorąc pod uwagę, że przez stację przebiega jedynie jedna aktywna linia kolejowa z ograniczoną liczbą pociągów.

Dekonstrukcja wiaduktu nad linią kolejową nr 358, który był częścią nieczynnej linii kolejowej nr 384, została przeprowadzona przez PKP S.A. z uwagi na zły stan techniczny konstrukcji, co stwarzało zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego i osób w pobliżu.

Wszystkie działania przeprowadzone przez PKP PLK były realizowane w ramach legalnie uzyskanych pozwoleń na budowę, co oznacza, że zarówno projekt, jak i jego realizacja odpowiadały aktualnym wymogom prawnym i technicznym. Jak zapewnia Marcin Piwowarski, Zastępca Dyrektora Departamentu Kolejnictwa, wszelkie działania infrastrukturalne były przeprowadzane z pełnym poszanowaniem obowiązujących procedur i standardów bezpieczeństwa.

opr. SztucznaIntelig.

Komentarze

Popularne posty