Przystanek autobusowy we wschodniej części miasteczka Zawada? Nikt nie wnioskował- tłumaczy się monopolista autobusowy.

 

Kontekst:

Adam Fularz, związany z platformą Elubuska.pl, zwrócił się do Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze z wnioskiem o rozważenie dodania przystanku na żądanie przy ulicy Stolarskiej na północnej obwodnicy Zawady.

Korespondencja:

  1. Inicjatywa Adama Fularza

    • Data: 30 października 2023
    • Treść: Adam Fularz pyta MZK o możliwość utworzenia przystanku na żądanie przy ulicy Stolarskiej, sugerując, że mogłoby to poprawić dostępność komunikacyjną dla mieszkańców tej części Zawady.
  2. Pierwsza odpowiedź MZK

    • Data: 3 listopada 2023
    • Osoba odpowiadająca: Jacek Newelski, Kierownik Działu Przewozów
    • Treść: Jacek Newelski odpowiada, że dotychczas nie otrzymali wniosków od mieszkańców tej części Zawady o dodatkowy przystanek. Podkreśla, że jeśli takie wnioski wpłyną, zostaną przekazane do odpowiednich jednostek w Urzędzie Miasta.
  3. Reakcja Adama Fularza na pierwszą odpowiedź

    • Data: 3 listopada 2023
    • Treść: Adam Fularz odpowiada, argumentując, że lokalizacja przystanków powinna być określana na podstawie liczby mieszkańców w obszarze ich wpływu, a nie tylko na podstawie wniosków. Zasugerował, że może skierować sprawę do sądu z powodu bezczynności, wspominając o swoich doświadczeniach z podróży w tym rejonie oraz o linii autobusowej nr 21, która kiedyś kursowała dość pusto do pętli w Zawadzie Stadion.
  4. Drugie wyjaśnienie MZK

    • Data: 3 listopada 2023
    • Treść: Jacek Newelski ponownie odpowiada, podkreślając, że MZK jest w stałym kontakcie z przedstawicielami mieszkańców i że jeśli wpłynie wniosek o dodatkowy przystanek, zostanie on przekazany do właściwej jednostki w Urzędzie Miasta. Przywołuje przykład innego przystanku, który został utworzony na wniosek mieszkańców.

Wnioski dla Prasy:

Korespondencja ujawnia napięcia między indywidualnymi inicjatywami a formalnymi procedurami decyzyjnymi w zarządzaniu transportem publicznym. Adam Fularz aktywnie stara się wpłynąć na zmiany, które jego zdaniem mogłyby poprawić doświadczenia komunikacyjne mieszkańców. Z kolei MZK podkreśla konieczność formalnego wnioskowania przez mieszkańców jako kanału komunikacji, który może prowadzić do rzeczywistych zmian. To podkreśla rolę zarówno zaangażowania obywatelskiego, jak i formalnych kanałów komunikacji w kształtowaniu usług transportu publicznego.


opr. SztucznIntelig.



Listy w sprawie



Jacek Newelski






Dzień dobry,



Odpowiadając na Pana wiadomość informuję, że mieszkańcy tej części Zawady nie wnioskowali do tej pory o dodatkowy przystanek. Jeśli takie informacje wpłyną od mieszkańców przekażemy do właściwej jednostki w Urzędzie Miasta.



Pozdrawiam/Kind regards,

Jacek Newelski




Kierownik Działu Przewozów| Tel. (+48 68) 452 04 50 wew. 42 |(..)
 




to j.newelski



dzien dobry, ale przecież przystanki i ich lokalizację określa się na podstawie liczby mieszkańców w obszarze oddziaływania. Ja nie mam problemu aby przy odmowie skarżyć do sądu na bezczynność. Sam jeżdżę czasem w tamtą stronę.
Wydaje mi się że ongiś linia 21 do pętli w Zawadzie Stadion jeżdziła dość pusta.
Pozdrawiam
--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra





Dzień dobry,



Ponownie wyjaśniam, że jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami mieszkańców, 
którzy nie wnioskują o dodatkowy przystanek. Jeśli taki wniosek do nas wpłynie wówczas 
przekazujemy prośbę do właściwej jednostki w Urzędzie Miasta.

W miejscach o które wnioskowali mieszkańcy przystanki powstały np. Zawada Zielonogórska.






Pozdrawiam/Kind regards,

Jacek Newelski

Komentarze

Popularne posty