Przystanek autobusowy we wschodniej części miasteczka Zawada? Nikt nie wnioskował- tłumaczy się monopolista autobusowy.
Kontekst:
Adam Fularz, związany z platformą Elubuska.pl, zwrócił się do Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze z wnioskiem o rozważenie dodania przystanku na żądanie przy ulicy Stolarskiej na północnej obwodnicy Zawady.
Korespondencja:
Inicjatywa Adama Fularza
- Data: 30 października 2023
- Treść: Adam Fularz pyta MZK o możliwość utworzenia przystanku na żądanie przy ulicy Stolarskiej, sugerując, że mogłoby to poprawić dostępność komunikacyjną dla mieszkańców tej części Zawady.
Pierwsza odpowiedź MZK
- Data: 3 listopada 2023
- Osoba odpowiadająca: Jacek Newelski, Kierownik Działu Przewozów
- Treść: Jacek Newelski odpowiada, że dotychczas nie otrzymali wniosków od mieszkańców tej części Zawady o dodatkowy przystanek. Podkreśla, że jeśli takie wnioski wpłyną, zostaną przekazane do odpowiednich jednostek w Urzędzie Miasta.
Reakcja Adama Fularza na pierwszą odpowiedź
- Data: 3 listopada 2023
- Treść: Adam Fularz odpowiada, argumentując, że lokalizacja przystanków powinna być określana na podstawie liczby mieszkańców w obszarze ich wpływu, a nie tylko na podstawie wniosków. Zasugerował, że może skierować sprawę do sądu z powodu bezczynności, wspominając o swoich doświadczeniach z podróży w tym rejonie oraz o linii autobusowej nr 21, która kiedyś kursowała dość pusto do pętli w Zawadzie Stadion.
Drugie wyjaśnienie MZK
- Data: 3 listopada 2023
- Treść: Jacek Newelski ponownie odpowiada, podkreślając, że MZK jest w stałym kontakcie z przedstawicielami mieszkańców i że jeśli wpłynie wniosek o dodatkowy przystanek, zostanie on przekazany do właściwej jednostki w Urzędzie Miasta. Przywołuje przykład innego przystanku, który został utworzony na wniosek mieszkańców.
Wnioski dla Prasy:
Korespondencja ujawnia napięcia między indywidualnymi inicjatywami a formalnymi procedurami decyzyjnymi w zarządzaniu transportem publicznym. Adam Fularz aktywnie stara się wpłynąć na zmiany, które jego zdaniem mogłyby poprawić doświadczenia komunikacyjne mieszkańców. Z kolei MZK podkreśla konieczność formalnego wnioskowania przez mieszkańców jako kanału komunikacji, który może prowadzić do rzeczywistych zmian. To podkreśla rolę zarówno zaangażowania obywatelskiego, jak i formalnych kanałów komunikacji w kształtowaniu usług transportu publicznego.
opr. SztucznIntelig.
Listy w sprawie
Jacek Newelski
Dzień dobry,
Odpowiadając na Pana wiadomość informuję, że mieszkańcy tej części Zawady nie wnioskowali do tej pory o dodatkowy przystanek. Jeśli takie informacje wpłyną od mieszkańców przekażemy do właściwej jednostki w Urzędzie Miasta.
Pozdrawiam/Kind regards,
Jacek Newelski
Kierownik Działu Przewozów| Tel. (+48 68) 452 04 50 wew. 42 |(..)
to j.newelski
dzien dobry, ale przecież przystanki i ich lokalizację określa się na podstawie liczby mieszkańców w obszarze oddziaływania. Ja nie mam problemu aby przy odmowie skarżyć do sądu na bezczynność. Sam jeżdżę czasem w tamtą stronę.
Wydaje mi się że ongiś linia 21 do pętli w Zawadzie Stadion jeżdziła dość pusta.
Pozdrawiam
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Dzień dobry,
Ponownie wyjaśniam, że jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami mieszkańców,
W miejscach o które wnioskowali mieszkańcy przystanki powstały np. Zawada Zielonogórska.

Pozdrawiam/Kind regards,
Jacek Newelski
Komentarze
Prześlij komentarz